VšĮ „ISADD Lietuva“ projektas pagal EEE programą „Sveikata“

EEE programą remia Norvegija, Islandija ir Lichtenšteinas, o programos „Sveikata“ tikslas Lietuvoje – stiprinti psichinės sveikatos paslaugas bendruomenėse, gerinti vaikų ir jaunimo gerovę, diegiant pagalbos priemones pažeidžiamiems vaikams ir jaunuoliams.

2014–2021 metų laikotarpyje Europos ekonominė erdvės ir Norvegijos finansiniai mechanizmai Lietuvai skiria 117,6 mln. eurų, iš jų Programai „Sveikata“ skirta 17 647 059 EUR.

Projekto trukmė: 2021-08-12 – 2024-02-12

Projekto vertė: 247 383,64 Eur (210 276,09 Eur – EEE parama; 37 107,55 Eur – bendras finansavimas)

Projektas vykdomas 10-yje mažųjų ir vidutinių savivaldybių: Birštono m., Šiaulių r., Jonavos r., Šilutės r., Jurbarko r., Palangos m., Prienų r., Varėnos r., Trakų r. ir Kelmės r.

Dalyvauja šių savivaldybių ugdymo įstaigos ir šeimos.

Projekto tikslas


Sukurti ir įdiegti veiksmingą metodų bei integruotų paslaugų sistemą, skirtą pažeidžiamiems vaikams ir jaunuoliams, siekiant užtikrinti jų gerovę mokyklinio ugdymo įstaigose 10-yje Lietuvos savivaldybių. Ši sistema orientuota į kokybišką ir ilgalaikį poveikį, kuris padėtų ugdymo įstaigoms geriau atliepti individualius vaikų poreikius, ypač tų, kurie susiduria su elgesio, emocijų ar raidos iššūkiais.

Visapusiškai taikyti moksliniais tyrimais pagrįstą taikomosios elgesio analizės (ABA) metodiką, kuri padeda mažinti autizmo spektro ir kitų raidos sutrikimų požymius. Tuo pačiu siekiama stiprinti vaikų ir jaunuolių socialinę integraciją, užtikrinant jų pilnavertį įtraukimą į švietimo sistemą, aktyvų dalyvavimą ugdymo procese ir sėkmingą socialinį prisitaikymą bendruomenėje.

Veiklos kryptys

  • ABA terapijos taikymas vaikui/jaunuoliui jo natūralioje aplinkoje, aktyviai įtraukiant šeimą.
  • Mokymai pedagogams, jų asistentams ir specialistams, dirbantiems su ASS turinčiais vaikais ugdymo įstaigose.


Šios veiklos padeda formuoti komandinį požiūrį, apimantį vaiką, pedagogą, asistentą ir šeimą. Ugdomi kalbėjimo, skaitymo, rašymo, žaidimo, matematikos įgūdžiai, stiprinamas savarankiškumas, formuojamas tinkamas elgesys (pykčio valdymas, mandagumas, saugumas).

Tikslinė grupė

  • Tiesioginė: vaikai ir jaunuoliai, turintys ASS (įskaitant mišrius ir įvairiapusius raidos sutrikimus, emocijų valdymo, dėmesio ir elgesio problemas), jų šeimos, mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai.
  • Netiesioginė: šių vaikų bendruomenės nariai – bendraamžiai, ugdymo įstaigų bendruomenės, vietos gyventojai.

Paslaugų įgyvendinimo etapai

EtapasSavivaldybėsLaikotarpis
IBirštono m., Šiaulių r.2021-09-01 – 2022-02-01
IIŠilutės r., Trakų r.2022-02-01 – 2022-07-01
IIIJurbarko r., Prienų r.2022-09-01 – 2023-02-01
IVPalangos m., Varėnos2023-02-01 – 2023-07-01
VKelmės r., Jonavos r.2023-09-01 – 2024-02-01
Palangos m. Baltijos pagrindinė mokykla

VšĮ  “ISADD Lietuva” Project under the EEA Programme “Health”

The EEA Programme is supported by donor countries – Norway, Iceland, and Liechtenstein. In Lithuania, the goal of the “Health” programme is to strengthen community-based mental health services and improve the well-being of children and youth by implementing support measures for vulnerable groups.

During the 2014–2021 period, the EEA and Norway Grants allocated €117.6 million to Lithuania, of which €17,647,059 was assigned to the “Health” Programme.

Project duration: 2021-08-12 – 2024-02-12

Project value: €247,383.64 (€210,276.09 – EEA funding; €37,107.55 – national co-funding)

The project is implemented in 10 small and medium-sized municipalities in Lithuania: Birštonas, Šiauliai district, Jonava district, Šilutė district, Jurbarkas district, Palanga, Prienai district, Varėna district, Trakai district, and Kelmė district. Educational institutions and families from these municipalities are participating in the project.

Project Goal


To develop and implement an effective system of methods and integrated services for vulnerable children and young people, ensuring their well-being in educational institutions across 10 Lithuanian municipalities. The system is aimed at achieving sustainable, high-quality outcomes that enable schools to better respond to the individual needs of children, especially those facing behavioural, emotional, or developmental challenges.


To comprehensively apply the scientifically validated Applied Behaviour Analysis (ABA) methodology, which helps reduce the symptoms of autism spectrum and other developmental disorders. The project also aims to strengthen social integration of children and young people, ensuring their full inclusion in the education system, active participation in learning, and successful social adaptation within the community.

Main Activities

  • Application of ABA therapy to the child/young person in their natural environment, with active involvement of the family.
  • Training for teachers, teaching assistants, and specialists working with children with ASD in educational institutions.

These activities help form a collaborative team approach involving the child, teacher, assistant, and family. Skills are developed in communication, reading, writing, play, and mathematics. Independence is strengthened, and appropriate behaviour is fostered (anger management, politeness, safety).

Target Groups

  • Direct: Children and young people with ASD (including mixed and pervasive developmental disorders, emotional regulation, attention, and behavioural issues), their families, teachers, and educational support specialists.
  • Indirect: Community members living and learning alongside these children – peers, school communities, and local residents.

Implementation Stages of the Services

StageMunicipalitiesPeriod
IBirštono m., Šiaulių r.2021-09-01 – 2022-02-01
IIŠilutės r., Trakų r.2022-02-01 – 2022-07-01
IIIJurbarko r., Prienų r.2022-09-01 – 2023-02-01
IVPalangos m., Varėnos2023-02-01 – 2023-07-01
VKelmės r., Jonavos r.2023-09-01 – 2024-02-01
Varėnos raj. A. Ryliškio pagrindinė mokykla