Ugdymo sprendimai

Įtraukusis ugdymas

ISADD Lietuva nuo pat veiklos pradžios palaiko įtraukties filosofiją – tikėjimą, kad kiekvienas vaikas, nepaisant jo individualių skirtumų, turi teisę mokytis ir augti kartu su bendraamžiais. Įtrauktis – tai ne vien fizinis buvimas bendroje klasėje, bet visapusiška socialinė, emocinė ir akademinė integracija, reikalaujanti nuolatinio pedagogų, pagalbos specialistų ir visos ugdymo bendruomenės įsitraukimo.

Kad šis procesas būtų sklandus ir veiksmingas, siūlome mokymų ciklą pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams. Ciklą sudaro atskiri moduliai, skirti stiprinti profesinius įgūdžius ir suteikti praktinius įrankius kasdieniam darbui su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių. Taip pat, pagal poreikį, galime atvykti stebėti pamokų, atlikti atvejo analizę ir pateikti individualizuotas rekomendacijas.

Siūlomų mokymų temos:

  • Kas yra autizmo spektro sutrikimas (ASS)?
  • Ankstyvieji ASS požymiai: kaip atpažinti ir padėti
  • Taikomosios elgesio analizės (ABA) pagrindai
  • Įtrauktis – kodėl tai pagalba vaikui, tiek jo klasiokams. Tikslų hierarchija
  • Neuroįvairovė: kaip kalbėtis su bendraamžiais apie skirtumus ir kurti pozityvų požiūrį
  • Komandinis darbas: vaidmenų paskirstymas, pasiruošimas, vaiko pasiekimų vertinimas
  • Mokytojo padėjėjo vaidmuo: praktiniai patarimai sėkmingam darbui
  • Mokymo pritaikymas individualiems vaiko poreikiams: tikslų planavimas
  • Vizualinių priemonių taikymas nerimo mažinimui ir elgesio valdymui
  • Vizualinės priemonės akademinių įgūdžių ugdyme
  • Socializacijos ugdymas bendraamžių pagalba (ikimokykliniame amžiuje)
  • Universalaus dizaino mokymo plano taikymas parengiamose grupėse
  • Iššūkius keliantis elgesys ir jo valdymo strategijos
  • Komunikacijos ugdymas vaikams, turintiems ASS
  • Hiperaktyvių ir impulsyvių mokinių ugdymo ypatumai
  • Temos pagal individualų ugdymo įstaigos poreikį

Mūsų tikslas – ne tik supažindinti su autizmo spektro sutrikimo sąvoka, bet ir padėti suprasti, kaip vaikas su ASS iš tikrųjų jaučia, mąsto ir patiria pasaulį. Turime žinių ir galime suteikti praktinių įrankių, padedančių kurti įtraukią, palaikančią ir visiems vaikams saugią ugdymo aplinką.